Fête des Lanternes

Fête des Lanternes at the CAB !

On Friday 9th November CAB children, parents and teachers celebrated Saint Martin’s fest, a traditional celebration in many parts of Germany, Austria and Switzerland. To honor the occasion, teachers and children made beautiful lanterns at school; then families, teachers and students enjoyed a nighttime lantern lit stroll through the nearby Fontainebleau forest.

After our lantern walk, we gathered in the schoolyard around a bonfire, sang songs and enjoyed a shared buffet of abundant tasty treats, with hot chocolate for the children and hot wine for the parents.

We would like to thank all of our teachers, especially Anja Bonhomme for organising the event, Laetitia Zozime for her guitar playing, as well as all of our families and our PTA team for making the 2018 CAB fête des lanternes a joyful, wonderful success!

Fête des Lanternes au CAB!

Le 9 novembre, enfants, parents et enseignants ont défilé dans la forêt avec leurs lanternes pour la fête de la Saint-Martin, une fête du partage célébrée dans de nombreuses régions d’Allemagne, d’Autriche et de Suisse. A cette occasion, les enfants avaient fabriqué de magnifiques lanternes à l’école!

Après la marche, nous nous sommes réunis dans la cour de l’école autour d’un feu de joie, nous avons chanté des chansons et partager un excellent moment autour du buffet, avec du chocolat chaud pour les enfants et du vin chaud pour les parents!

Nous tenons à remercier tous nos professeurs, en particulier Anja pour l’organisation de l’événement, Laetitia pour la guitare, ainsi que les familles et notre équipe du PTA pour ont fait de la fête des lanternes 2018 un véritable succès !