Notre Ecole

Our School – Notre Ecole

inspired by Maurice Carème’s poem
by Molly Lou Freeman, Head of School

As a creative writing and speaking activity in English, students across the grades participated in a multi-class poetry and writing activity inspired by the poem “Notre Ecole” by Maurice Carème. We read the poem in French and English, then brainstormed ideas together. Students wrote sentences describing their dream school. Students will also have the wonderful opportunity to learn and recite their own poem, as well as the French and English versions of the poem by Maurice Carème.

« Notre Ecole » d’après un poème de Maurice Carème
de Molly Lou Freeman, Head of School.

Lors des ateliers d’écriture en anglais du mercredi, les élèves des niveaux CE1 à CM2 ont participé à une activité de lecture à haute voix. Ils ont également travaillé sur l’écriture descriptive d’un poème : “My School” inspiré du poème “Notre Ecole” de Maurice Carème. A tour de rôle, chacun a lu le poème en français puis en anglais. Ensuite, les élèves ont cherché ensemble des idées pour nourrir leur futur création. Les élèves ont alors écrit des phrases en anglais décrivant l’école de leur rêve. Ils ont maintenant l’opportunité d’apprendre et de réciter leur propre poème, ainsi que les versions françaises et anglaises du poème de Maurice Carème.