Astronomes en herbe

Space scientists
Molly Lou Freeman, Head of School

Children in Laetitia’s kindergarten class enjoy weekly science lessons every Thursday with Alain (Laetitia’s husband), our honoring visiting scientist lecturer. A recent theme has been the study of space, the planets, the moon and the eclipse. Students participated in the investigation and observation of the lunar cycle, including the new moon, crescent moon, full moon, etc. The class used a playful installation with a projection lamp globe and balls to demonstrate and appreciate lunar phases and the study of the eclipse.

Les astronomes en herbe
by Molly Lou Freeman, Head of School

Les enfants de la classe de Laetitia (Grande Section de maternelle) profitent chaque jeudis d’une séance de découverte scientifiques. Ces séances sont animées par Laetitia et son mari Alain, professeur de sciences. Au mois de janvier les élèves ont étudié le cosmos. Les enfants ont participé à une expérience afin d’observer les différentes phases de la lune : la nouvelle lune, le premier quartier, la pleine lune, dernier quartier… Pour se faire, ils ont utilisé une installation ludique et fascinante composé d’un globe, d’un projecteur de balles.