Thanksgiving 2019 au CAB

Thanksgiving at the CAB !

Teachers and children enjoyed a lovely Thanksgiving lunch in the CAB cafeteria on Thursday November 29 th. In honor of this event, the cantine and the tables were decorated, a special meal was on the menu and parents from the PTA cooked delicious pecans and pumkin pies and other traditional cakes for the children !

Although Thanksgiving has historical roots in religious and cultural traditions, it is celebrated at CAB as an opportunity to recognize the values of thankfulness, gratitude, respect and sharing.

We would like to thank all the PTA members who generously decorated the place, brought desserts and served them to the students at the canteen. And the teachers who prepared with the children beautiful poems and songs about the celebration of thanksgiving.

Thanksgiving au CAB!

Les enseignants et les élèves ont eu droit à un repas spécial à la cantine le jeudi 29 novembre 2019. À cette occasion, les tables et toute la salle ont été décorées,  un menu spécial Thanksgiving a été servi et les parents du PTA ont gentiment préparé de délicieuses tartes aux noix de pécans et à la citrouille et autres gâteaux traditionnels  !

Bien que Thanksgiving soit à l’origine une fête aux racines religieuses et culturelles, nous le fêtons au CAB afin d’évoquer avec les enfants les notions de gratitude, de respect des différences et de partage.

Un grand merci à toute l’équipe du PTA qui a décoré la salle, préparé tous les desserts et aider au service lors du repas. Et merci aux enseignants qui ont préparé avec les enfants de magnifiques chansons et poèmes sur le thème de Thanksgiving.