Noël autour du monde

Christmas around the world!

This year the whole CAB team (teachers, parents and PTA members) has once again organize our traditional celebration : « Christmas around the world ». On this occasion, parents decorated stands representing their country in order to introduce children to their culture, their traditions and their delicious food. The children went from stand to stand looking for clues to answer the questions asked in a document that they had to fill. It was an opportunity for them, once again, to benefit from the incredible richness of the different cultures and the international dimension of the CAB.

The PTA team also offered a make-up stand for the children and a bake sale with cakes, bread, homemade jams and other local products.

We would like to take the opportunity to thank the PTA team, the parents who volunteered, the teachers as well as all the participants for this beautiful celebration that symbolizes the spirit and values ​​of our school !

Noël autour du monde !

Cette année toute l’équipe du CAB (enseignants, parents et membres du PTA) s’est une nouvelle fois mobilisée pour organiser la traditionnelle fête célébrant Noël autour du monde. A cette occasion, des parents volontaires ont décoré et tenu des stands représentant leur pays afin de faire découvrir aux enfants leur culture, leurs traditions et leurs délicieux plats. Les enfants sont passés de stand en stand à la recherche d’indices pour répondre aux questions qui leur étaient posées dans un passeport à remplir. Ce fut l’occasion  pour eux, une fois de plus, de profiter de la richesse du mélange des cultures et de la dimension internationale du CAB.

L’équipe du PTA a également proposé aux enfants un stand de maquillage et la vente de gâteaux, de pain, de confitures maisons et autres produits locaux.

Un grand merci à toute l’équipe du PTA, aux parents volontaires, aux enseignantes ainsi qu’a tous les participants pour cette belle fête qui symbolise bien l’esprit et les valeurs de notre école !